Problemen met het verzenden van email via Ziggo

nieuwsbrief email gmailDeze laatste tijd hebben wij van een aantal cliënten ondersteuningsverzoeken gekregen in verband met problemen met het verzenden van email via Ziggo. De problemen met het verzenden van email via Ziggo ontstaan doordat Ziggo verzending via SMTP poort 25 blokkeert.

Ziggo heeft namelijk al geruime tijd geleden besloten om alle uitgaande verbindingen op poort 25 af te sluiten voor alle klanten. Poort 25 is de zogenaamde SMTP-poort waarmee e-mails worden verzonden. De enige uitgaande mailservers die nog te bereiken zijn via poort 25 zijn die van Ziggo zelf. Kennelijk gaat dit per regio, omdat met name cliënten in het zuiden van het land daar nu last van krijgen. Daardoor ontstaan er voor sommige gebruikers vervelende problemen met het verzenden van email via Ziggo

Wanneer u problemen ervaart met verzending van email via bijvoorbeeld Outlook controleer dan bij uw account de server-instellingen. Staat als SMTP server Ziggo ingesteld op poort 25 verander deze dan als onderstaand:

  1. server: smtp.ziggo.nl.
  2. serverpoort: 587.
  3. type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL.
  4. verificatie vereist: ja.
  5. gebruikersnaam: volledig e-mailadres.
  6. wachtwoord: je e-mailwachtwoord.

De problemen met het verzenden van email via Ziggo zijn daarna meestal opgelost. Blijft u problemen houden dan kunt u het beste contact openemen met de helpdesk van Ziggo.

Een andere oplossing is verzenden door gebruik te maken van uw eigen domeinnaam, ingeval u een hostingpakket via ons afneemt.

  1. server: mail.uwdomein.nl   ( uwdomein.nl vervangen door uw eigen domeinnaam)
  2. poort: 587
  3. versleuteling: afhankelijk van uw instellingen bij uw domeinnaam;
  4. gebruikersnaam/wachtwoord: dezelfde als die u gebruikt voor inkomende mail.

Meer informatie over poorten vindt u via dit artikel op de helpdesk.