NIEUWS EN UPDATES

Wordpress Webdesign WooCommerc Webwinkel met iDEAL

Hoe krijg je meer omzet via je website?

Hoe kun je via een website meer verkopen, meer omzet, krijgen? Is dat erg moeilijk? Wat zijn de bewezen oplossingen daar voor?

KISS

Meer verkoop via je Website? KISS!
KISS – Wikimedia Commons

Wie kent ze niet? De rockband die sinds 1973 de zalen platspelen met hun snoeiharde rock muziek.

Maar we hebben het hier niet over de favoriete muziek van de hardrockers. KISS staat voor de bekende term “Keep It Simple, Stupid”. Een beetje bot natuurlijk. Maar, niet minder waar! Tegenwoordig noemen ze dat in goed Nederlands dan ook wel “Opa-proof”.

Zeker voor een website geldt dat eenvoudige websites een hogere conversie (verkoop!) behalen. KISS (de band) had het KISS-principe uitstekend begrepen. Simpele recht toe, recht aan muziek. Een heldere, herkenbare, visuele presentatie. Iedereen wist bij het zien van deze mannen met make-up waar het om ging, wat ze “verkochten”, en wie het waren. Dat principe moet ook gelden voor een website.

Onderstaand een aantal tips voor het maken van een website die herkenbaar is en er voor zorgt dat mensen niet na het bezoeken van de homepage direct vertrekken. Daarnaast zorgen deze ontwerp-principes voor een hogere omzet.

HOMEPAGE

De homepage is natuurlijk het belangrijkste want: daar komen de meeste bezoekers op binnen. Die startpagina moet zo duidelijk mogelijk je boodschap, dienst of product communiceren. Verkoop je via je website een mooie collectie jassen? Laat dat er dan van af spatten. Verkoop je bijvoorbeeld webhosting (zoals wij doen) laat er dan geen twijfel over bestaan bij de bezoeker dat ze dat (juist) via jou kunnen krijgen.

Goedkope en Betrouwbare Webhosting, Webdesign en Domeinregistratie

Onze homepage heeft daarnaast grote, duidelijke, “drukknoppen”. Mensen kunnen, zeker met een mobiele telefoon of tablet, maar lastig op kleine linkjes (verborgen in tekst) klikken.

RESPONSIVE

Dat is meteen het tweede onderwerp: zorg er voor dat je website responsive is. Dat wil zeggen: op de PC moet het er goed uit zien, maar (vooral) ook op een tablet en/of smartphone. Want: ruim 60% van het internetverkeer is tegenwoordig via smartphones.

Voor een responsive website hoef je echt geen hele moeilijke “content management systemen” of peperdure (app)ontwikkelaars aan te trekken. Kijk maar eens naar dit voorbeeld van een eenvoudige responsive site. Helemaal in HTML gemaakt.

Met de KISS principes in gedachten kan dit voor bepaalde diensten al voldoende zijn. Denk bijvoorbeeld aan een klussen- of schildersbedrijf?

GEEN SLIDERS!

Voor de meeste websites zijn sliders géén goede oplossing. Als je een website hebt waar je graag zaken onder de aandacht wilt brengen maar niet kunt kiezen welke, dan wordt er vaak gekozen voor een “slider”. Of, omdat de designer het zo mooi vindt. Of .. “omdat iedereen het doet”. De allerslechtste reden voor een slider is het tevreden stellen van de eigen organisatie. Managers zijn gek op een slider. Want: iedereen, of ieder product of afdeling, komt dan aan bod. Toch? Nee. Integendeel. De bezoeker neemt het niet eens waar wat in de slider staat of vind het op zijn minst irritant.

Er zijn verschillende redenen om het toch vooral niet te doen:

  • het zorgt er voor (onderzoek) dat de verkoop schrikbarend daalt want: mensen negeren het óf vinden het op zijn best verwarrend zo’n bewegende serie plaatjes.
  • het zorgt er voor dat uw website heel traag wordt!
  • het heeft een negatieve invloed op de SEO (Zoekmachine Optimalisatie), oftewel: lager in Google. Terwijl je juist hoger in Google wilt komen!
  • overbodige extra code in de website;
  • werkt niet goed op een smartphone (waardoor je 60% van de markt niet bedient!).

Deze site maakt het snel duidelijk waarom je dit niet moet gebruiken (opent in nieuw venster).

Eerlijk is eerlijk. We vinden ze zelf ook heel erg mooi. Maar bij het vermarkten van een dienst is er uiteindelijk maar één ding dat telt: “conversie ratio”. Liever kiest u voor één, duidelijk ondersteunende, afbeelding die uw dienst, product of idee helder uitdraagt. En niet voor een carousel met tien verschillende afbeeldingen.

ABOVE THE FOLD

Zorg er voor dat de meest belangrijke zaken meteen in beeld zijn, “above the fold” zoals dat heet. Dit is een term uit de krantenwereld. Het betekent dat het belangrijkste nieuws, op de voorpagina van een krant, boven de (letterlijke) vouw te zien is. Dit nodigt mensen uit de krant te kopen. Dit principe is nog steeds van toepassing, ook in de digitale wereld.

Een website moet dus direct in de ‘bovenste helft’ oftewel zonder dat mensen naar beneden moeten scrollen meteen laten zien “wat er te koop is”. Dit is al zo lang het internet bestaat één van de gouden regels. De eerste websites, in 1996, die we opleverden voldeden hier al aan.

Als je die ruimte opvult met (grote) mooie sliders of andere niet relevante zaken, dan zul je zien dat bezoekers de website verlaten. Dit zorgt voor een hoge “bounce rate”.

SNELHEID WEBSITE

De laadtijd van een website is heel belangrijk. Gemiddeld wachten mensen maximaal 3 seconden tot er wat in beeld komt. Is uw website dusdanig traag dat er na drie seconden nog niets staat, of geen relevante informatie, dan neemt de bezoeker aan dat de website niet werkt en gaat een andere website bezoeken of terug naar google omdat de mensen denken dat de website “uit de lucht” is of een probleem heeft. Heb je een WordPress website en wil je die sneller maken, kijk dan hier voor meer informatie daar over.

Niet alleen het ontwerp van de website is belangrijk voor de snelheid, ook de hosting uiteraard. Heb je bijvoorbeeld een website die door je webhoster in de Verenigde Staten, Frankrijk of Duitsland gehost wordt (wat veel Nederlandse hostingaanbieders doen!) dan is deze meestal trager dan wanneer je hosting in Nederland neemt. Zo staan onze servers bijvoorbeeld in Groningen (Zernike). Dit zorgt voor een sneller ladende website voor mensen in Nederland.

IEDEREEN IS WELKOM

Ze zijn er nog steeds: ontwikkelaars die een website maken die niet werkt op alle platformen. Daarmee bedoelen we: alle browsers. Niet alleen voor Windows, maar ook voor Apple en Linux uiteraard. Onderstaand twee websites vergeleken.

CASUS 1 – BOL.COM
Een mooi voorbeeld van hoe het hoort: de website van bol.com. Die werkt goed onder zowel Chrome als Firefox (links boven). Je zie ook dat de website erg “kaal” is opgezet maar dat ze hun unieke verkoopargument daarbij helder communiceren: gratis verzending. Ook onder de 20 euro. Altijd dus. En daarnaast zijn ze supersnel. Onder de groene banner vervolgens een aantal aanbiedingen. En boven een zoekvenster. Op de bol.com website kún je nagenoeg niet verdwalen. Niet voor niets dat deze webwinkel zo succesvol is. Alle principes voor online verkoop zijn uitstekend toegepast.

CASUS 2 – WEHKAMP
Gek genoeg maakt Wehkamp er een potje van qua ontwerp. Zowel onder Firefox als onder Chrome (op een Linux machine) ziet de website er niet best uit (afbeelding rechtsboven). Eén groot grauw vlak. Met daarboven een zoekscherm.

Zelfs op het mobiele (Android) platform communiceert de website van Wehkamp net helemaal niets. In het zoekvenster staat “Waar ben je naar op zoek”. Maar om iets te zoeken hebben we Google of Bing toch?

De website van Wehkamp moet het dus vooral hebben van hun naamsbekendheid blijkbaar. Onder het motto “mensen kennen ons wel” verwacht men dat bezoekers wel komen en vervolgens in het zoekscherm wel in gaan typen wat ze bij deze webwinkel willen kopen.

Daardoor verleidt je mensen nergens toe. Je straalt ook niets uit naar de mensen. Geen “dit moet je echt hier kopen” of “hier zijn wij dé specialist in”. Het zou ons dan ook niets verbazen als de Wehkamp website (met véél te veel ruimte om je email adres achter te laten) een enorm hoge bouncrate heeft.

Concurrent Neckermann heeft het wat dat betreft beter begrepen. Helaas krijg je daar weer opeens een pop-up in beeld. Ook “heel erg 1995” zoals we dan wel eens zeggen. Ook hier voor geldt: niet doen.

SAMENVATTING

Samenvattend zijn dit de belangrijkste elementen:

  • geen overbodige aandacht afleiding waardoor er onduidelijkheid ontstaat;
  • grote “knoppen” gebruiken of afbeeldingen die uitnodigen tot ‘doorklikken’;
  • duidelijk communiceren wat je méést belangrijke dienst, product of boodschap is;
  • responsive website;
  • géén sliders (carousel) gebruiken wanneer het niet hoeft!
  • snelle hosting, bij voorkeur in Nederland;
  • goed ontwerp (“above the fold”).

Tot slot: bedenk voor je een website gaat maken of aanpassen wie je publiek is. Een website gericht op programmeren is toch echt iets anders dan een online fietsenzaak of boekenwinkel. Hulp of advies nodig voor het maken van een website? Kijk dan eens naar onze aanbiedingen. Wij zijn U graag van dienst bij het maken van een effectieve, responsive, website voor een scherpe prijs!

Deel deze pagina via:

Vijf ziekmakende problemen door kantoortuinen

Kan een kantoortuin mensen ziek maken? Natuurlijk: als één van de collega’s griep krijgt, volgt de rest al snel. Maar daar gaat het niet om. Andere problemen kunnen door met véél mensen in één ruimte te werken je daadwerkelijk ziek maken.

De Kantoortuin. Het idee werd geïntroduceerd in de jaren ’60 en recent nog maakte ik mee dat een instelling “af wilde van de verkamering” en besloot alle werkkamers tot één grote vlakte om te bouwen. Tot ongenoegen van de werknemers maar de argumenten zijn simpel: “het is goedkoper en efficiënter”. Dit terwijl er al jarenlang onderzoeken worden gedaan waaruit telkens maar weer blijkt dat de grote kantoortuinen (met soms tot wel 60 à 70 mensen op één open vloer!) daadwerkelijk ziekmakend zijn. Het kan dan wel aan één kant goedkoper zijn maar anderzijds is het ziekmakende effect er van (hoger en langduriger ziekteverzuim!) én het negatieve effect op het algemene gevoel van welbevinden van de medewerkers op hun werk een niet te onderschatten kostenpost.

De winst die behaald wordt in een kantoortuin is bijvoorbeeld dat het makkelijker is voor “projectmatig werken”. Maar laten we wel zijn: het gros van de mensen in een kantoortuin doet dat niet. De claim dat het de productiviteit verbetert is ook niet waar: “in tegenstelling tot wat vaak geclaimd wordt, [blijkt dat] kantoortuinen de communicatie tussen medewerkers en de werktevredenheid & productiviteit van medewerkers niet bevorderen. De meeste studies laten juist het tegenovergestelde zien” (Pyschologische effecten kantoortuinen).

ONDERZOEK
Uit een recent onderzoek van Specsavers bleek dat de vijf meest voorkomene klachten waren: Concentratieproblemen (51%), frustratie (36%), onrustig gevoel (34%), vermoeidheid (27%) en hoofdpijn (17%). Dit zijn gevolgen van de geluidshinder op kantoortuinen. Uit Deens onderzoek blijkt dan ook dat werknemers die in een kantoortuin werken, vaker ziek zijn (62%) dan werknemers met een eigen kamer.

Kantoren in Amsterdam
Foto (c) R. Brinkman, Brinkman.IT

Daarom ook dat vriend en vijand verbaast reageerde toen er van het nieuwe hoofdkantoor van Apple foto’s naar buiten kwamen en daarop te zien was dat Apple medewerkers nu ook in de verguisde kantoortuinen moeten werken.

Een belangrijke reden dat managers nog steeds vallen voor dit type werkplek is, volgens een artikel in het NRC, dat managers “vallen voor de gelikte plaatjes” van kantoortuinen. En, .. ze hoeven er zelf niet in te zitten. Meestal heeft de manager grenzend aan de kantoortuin een eigen kantoortje. Waardoor hij of zij zich kan afsluiten voor “de werkvloer”. De manager ervaart de negatieve gevolgen van deze keuze dus niet zelf.

GEHOORSCHADE
Het grootste probleem in de kantoortuin is het geluid. Door langdurige blootstelling aan het kantoorrumoer, ervaren mensen meer stress en worden ze minder gemotiveerd en creatief. Mensen krijgen de neiging zich af te sluiten van hun omgeving door met hun rug naar de anderen toe te gaan zitten of een koptelefoon op te zetten. Hierdoor wordt er juist minder gecommuniceerd en samengewerkt. Veel mensen vinden het bovendien niet prettig vertrouwelijke gesprekken te voeren als iedereen mee kan luisteren. Daardoor wordt er ook minder feedback gegeven. (InfoNU Zakelijk).

Naast geluidmakende collega’s zijn er nog andere (storende) geluidsbronnen in kantoortuinen: computers, printers, radio’s, mensen die door het kantoor heen lopen, de airco, etc. Dit kun je proberen op te lossen met akoestische maatregelen maar over het algemeen is dat niet voldoende effectief. Ruim de helft van de medewerkers heeft het probleem van de geluidsoverlast aangekaart binnen het bedrijf, volgens Managers Online, maar krijgt nul op rekest. In sommige kantoortuinen is het geluidsniveau dusdanig dat mensen die hoorproblemen hebben er niet (meer) kunnen werken.

THUISWERKEN?
Een oplossing voor mensen om wel geconcentreerd te kunnen werken is dan maar “een dagje thuis te werken”. Waardoor er een nagenoeg volledig isolement op gaat trede. Een voor sommige functies en werkzaamheden soms zelfs zeer gewenste situatie. De Thuiswerker is alleen per mail en telefonisch bereikbaar.

Het is een oplossing die werkt als mensen een productieve sprint willen trekken maar als ze alleen maar thuiswerken dan is dat niet goed voor de samenwerking (mits noodzakelijk) met collega’s e.d. en daarom niet altijd geschikt. Een medewerker de vrijheid geven om thuis te werken is echter een door medewerkers vaak zéér gewaarde maatregel.

Thuiswerken – afb. Pixabay

Alleen het idéé al dat mensen kúnnen thuiswerken, mocht het nodig zijn, en daar zelf keuzevrijheid in hebben verhoogt het arbeidsplezier én dus ook de productiviteit. Oók op kantoor!

Uit onderzoek van TNO blijkt dat thuiswerkers, wat ze zelf ook al hadden geconstateerd, veel productiever zijn (Werken2.0). Niet elke functie leent zich voor thuiswerken, maar voor kantoorwerk geldt, zeker op ICT gebied, dat thuiswerken een hele goede (gedeeltelijke) oplossing is.

Voor thuiswerken heb je goede oplossingen nodig. Op afstand kunnen inloggen op de kantooromgeving. Email. Een (eventueel beperkt) intranet dat, liefst, ook gewoon beschikbaar is via internet. Zo heef Brinkman.IT haar volledige bedrijfsadministratie “in de cloud” oftewel op een server in het datacentrum. Zo kunnen wij altijd en overal onze klanten van dienst zijn. Dit zijn oplossingen die mogelijk ook voor uw bedrijf erg handig kunnen zijn als mensen willen thuiswerken.En ook dit kan tegenwoordig met oog voor het milieu door energiezuinige hosting.

U hoeft hiervoor binnen uw bedrijf niet altijd een speciale omgeving in te richten. U kunt ook een (aantal) servers bij ons of onze partners ondebrengen. Uw domeinnaam kan eenvoudig gekoppeld worden met Office365. Waardoor mensen altijd en overal hun email kunnen raadplegen. Voordeel is dat U vervolgens binnen uw bedrijf ook van deze (externe) oplossing gebruik kunt maken. Zodat alles centraal op één plaats staat en U minder omkijken hebt naar zaken als servers, onderhoud, verbindingen enzovoorts.

MILIEUASPECTEN? GELD BESPAREN!
Het is natuuurlijk een open deur intrappen maar vergeet ook de milieu aspecten niet. Thuiswerken is veel beter voor het milieu. Alleen al het feit dat mensen minder (auto)kilometers reizen naar het werk scheelt enorm. Als een bedrijf of organisatie thuiswerken actief ondersteunt is dit -uiteindelijk- ook goedkoper want er is minder ruimte voor huisvesting nodig. De kantoortuin kan dan worden benut door mensen die “flexibel werken” (flexwerken). Met een goede planning en ondersteuning van thuiswerken kun je dan al snel het aantal werkplekken met 20 tot 30% verminderen.

En dat levert véél meer geld op dan alleen maar simpelweg “de verkamering” inruilen voor een ziekmakende kantoortuin! Het is een echte win-win situatie! Goed voor het milieu betekent daarnaast niet alleen “goed voor het imago” maar óók vaak: Goedkoper. En dus: goed voor de bedrijfsvoering!

Deel deze pagina via:

De Toekomst van WordPress – WordPress Gutenberg

Wat gaat de toekomst worden van WordPress? Matt Mullenweg, co-founder van het bedrijf achter WordPress (ook van de Open Source vresie) is altijd een eigenzinnige man geweest uiteraard. Want: visionair.

“We want to make the best tools in the world, and we want to do it for decades to come. I’ve been doing WordPress for 15 years, I want to do it the rest of my life.” – Matt Mullenweg

Helaas lijkt het er op dat WordPress met de ontwikkeling van Gutenberg, en de nieuwe WordPress waar dit toe zal leiden, een weg is ingeslagen die niet iedereen even gelukkig maakt. Sommige mensen menen zelfs dat de kosten voor ondernemers en gebruikers ettelijke honderden miljoenen zullen bedragen. Anderen, met name mensen die training verzorgen, juichen de ontwikkelingen uiteraard toe want: omzet.

VIDEO

In deze (Engelstalige) video een bespreking en test (screenrecordings) van WordPress Gutenberg. De video duurt bijna één uur. Wil je direct naar de conlusies? Klik dan hier.

Een volledige review (Engelstalig), inclusief alle testopmerkingen en Use Cases die gevolgd zijn, is te vinden op de persoonlijke blog van de eigenaar van Brinkman.IT, klik hier.

 

Deel deze pagina via:
Google Zoekmachine SEO

Hoe kom ik hoger in Google?

Hoe komt mijn website hoger in Google? Een veelgestelde vraag, waar natuurlijk een heleboel antwoorden mogelijk zijn. De één gelooft heilig in het maken van massa’s blogposts op zijn website, de ander in een maximale SEO optimalisatie. Maar ook hier geldt: Meten is weten.

Om hoger in Google te komen moet uiteraard uw website geoptimaliseerd zijn voor Google indexering. Maar vergeet overigens ook niet de andere zoekmachines. Bing, Yandex (Rusland) en “oudgediende” Yahoo. Met name Bing, die ook de ‘motor’ van Yahoo is, is de 2e op de lijst van zoekmachines en dus altijd goed om in uw overwegingen mee te nemen. De grote massa kiest echter standaard voor Google. Daarom is zoekmachine-optimalisatie bijna altijd gericht op de manier van indexeren door Google.

GOOGLE VERTELT NIET ALLES

Google vertelt wel het een en ander over hoe ze websites indexeren, maar niet alles. Het beïnvloeden van de zoekresultaten is dus geen eenvoudige klus. Dat heeft mede te maken met één onbekende factor: waar zoeken mensen eigenlijk op?

Als ik een timmerman zoek in Groningen, is het relatief eenvoudig om te zoeken. Je tikt in “Timmerman Groningen” en je ziet een lijstje bedrijven.

De éérste resultaten die je ziet zijn vaak voor bedrijven die betalen voor die eerste plaats. Daarna volgt een aantal resultaten van bedrijven die een “mijn bedrijf” vermelding hebben op Google (de kaart met een paar links er onder).

Pas als derde volgen de ‘gewone’ zoekresultaten. En dan zie je websites die helemaal geen timmerbedrijf of timmerman zijn. Werkspot, Vacature sites, uitzendburea’s. Her en der vinden we er toch nog een timmerbedrijf tussen. Wat na de advertenties komt, zijn de “organische zoekresultaten”. Deze resultaten zijn gratis en worden bepaald door het algoritme van de zoekmachine en de relatie van een website met een betreffend zoekwoord.

Zoeken in Google via SmartphoneMOBIELE TELEFOONS

Op dit moment vindt ruim 75% van al het internetverkeer plaats via mobiele telefoons. Dus ook zoeken doet men vaak op de mobiel.

Zelfs als mensen op de computer aan het werk zijn en iets zoeken, grijpen ze naar hun mobiel om daar op te zoeken naar bijvoorbeeld een dienstverlener.

Op een computerscherm zie je veel meer dan op een telefoon. Dat betekent dat mensen die zoeken op een telefoon slechts beperkte informatie zien. Zie bijvoorbeeld bijgaande schermprint.

Door deze beperkte schermgrootte zien mensen dus alleen maar betaalde en/of “mijn bedrijf” resultaten. Met als gevolg: men kiest één van deze resultaten om daar zaken mee te gaan doen! Immers, de “BEL”-knop is al in beeld?

HEEFT OPTIMALISATIE NOG WEL ZIN?

Heeft al die “ingewikkelde” optimalisatie dan nog wel zin? Ja, dat heeft nog steeds zin. Alleen, niet zo veel meer als vroeger.

Kon je jaren geleden nog leuk bovenaan in de zoekresultaten komen met de juiste trefwoorden (wie herinnert zich de ‘meta-tags’ nog?), tegenwoordig is dat niet alleen véél lastiger, zoals u ziet is het veel minder relevant. Althans, voorzover het zoekresultaten lijkt aan te gaan.

Het optimaliseren van je site heeft echter zoals gezegd wél degelijk zin. Een geoptimaliseerde site heeft namelijk áltijd voorrang op andere websites.

HOE OPTIMALISEER JE JE WEBSITE?

Als eerste: registreer je bedrijf op Google Maps! Dit is volledig gratis. Klik hier om te registreren. Zo bedient u in elk geval de lokale markt snel en eenvoudig. Mensen kunnen daar ook uw dienstverlening een waardering geven. Des te beter de waardering, des te meer ‘sterren’ u ontvangt. En dat is natuurlijk altijd een goede promotie. Natuurlijk loopt u altijd het risico dat u negatieve reviews krijgt. Maar, .. een negatieve review is een vorm van feedback die kan leiden tot verbetering van uw dienstverlening! Deze zijn dus net zo veel waard (mits opbouwend bedoeld) als positieve reviews!

Lokale vindbaarheid is heel belangrijk. Natuurlijk is via het Internet iedereen een potentiële klant van uw onderneming. Maar wanneer u (om maar wat te noemen) een timmerman bent of klussenbedrijf hebt, ziet u toch het liefst dat mensen uit de regio juist úw bedrijf vinden en niet die van andere, lokale, concurrenten. Dat geldt ook voor een ‘internetbedrijf’ als het onze. Een klant uit Zeeland is leuk, maar een klant ‘om de hoek’ is sneller en tegen lagere kosten te bedienen.

GOOGLE REVIEWS

Google biedt een handige tool voor het toevoegen van een optie voor het schrijven van reviews. U kunt bijvoorbeeld, wanneer U klant bent, via deze link een review schrijven over onze diensten en informatie. Hoe U zo’n link maakt, staat hier uitgelegd.

CONTROLEER DE SEO

De volgende stap is: kijk hoe je website er voor staat. Via bijvoorbeeld SEO Checker (zie https://suite.seotesteronline.com/seo-checker) of Stiechecker PRO (zie https://sitechecker.pro/) kun je diverse controles uitvoeren op je website en zien hoe die het doet op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Je krijgt er ook diverse adviezen. Volg die, voor zover mogelijk en relevant, uit en controleer daarna opnieuw je website.

SEO PLUGINS

Een goede hulp bij het optimaliseren van je website zijn SEO Plugins. Voor WordPress bijvoorbeeld zijn er heel veel verschillende. All in One SEO, YOAST e.v.a. zijn (gratis) beschikbaar. Ook voor Joomla zijn er heel veel beschikbaar.

SNELHEID WEBSITE

Eveneens een kritische factor is de snelheid van je website. Een uitgebreid artikel over optimalisatie van je WordPress website kunt U hier vinden.

VOEG SSL TOE

Absoluuit noodzakelijk, tot slot, is het gebruik van een SSL Certificaat. Wie géén SSL gebruikt komt per definitie slechter uit de bus bij Google. Niet alleen wordt uw website in de zoekmachine al gemarkeerd als ‘onveilig’, ook wordt uw website lager geplaatst. Dit is één van de ranking mechanismes die Google zelf heeft gepubliceerd.

Klik hier voor meer informatie over onze gratis SSL certificaten, gesponsored door onder andere Google!

CONCLUSIE?

De conclusie is dus dat het in de loop der jaren veel lastiger is geworden om een goede ranking te krijgen, maar anderzijds eenvoudiger is om lokaal (via mobiele devices) gevonden te worden. U kunt uiteraard alle optimalisaties zelf uitvoeren. Maar wellicht is het ook handig het te laten uitvoeren. Dat scheelt veel uitzoeken en dus tijd (en geld). Voor meer informatie kunt u hiervoor uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Deel deze pagina via:

WordPress Website veel sneller maken

WordPress is zonder twijfel een uitstekend Content Management Systeem voor een website. Het biedt enorm veel gebruikersgemak, er zijn tienduizenden (gratis) thema’s voor beschikbaar en het is een vlot systeem. Maar het kan altijd beter. WordPress kan vaak zelfs enorm veel sneller worden gemaakt.

Het sneller maken van je website gemaakt met WordPress is niet moeilijk. Daarvoor zijn verschillende plugins beschikbaar. Download onze gratis Whitepaper.

WHITEPAPER HUMMINGBIRD

Iedereen heeft op dit gebied zijn favoriete plugins en tools voor het versnellen van de WordPress website. Want, hoe mooi en snel WordPress “uit de doos” ook is, zodra je plugins gaat installeren, een mooi thema installeert en eventueel met een pagebuilder aan de slag gaat heeft dat invloed op de performance van je website.

De beste plugin voor het sneller maken van je WordPress website die wij zijn tegengekomen is Hummingbird van WPMU DEV. We hebben er een gratis Whitepaper over geschreven die je hier kunt downloaden.

WAT MAAKT HUMMINGBIRD ZO GOED?

Zoals je in de gratis whitepaper kunt lezen hebben we het getest met twee verschillende, uiteenlopende, websites die we in beheer hebben. Een fotoblog en onze eigen website www.brinkhost.nl.

Op de eerste site realiseerden we een performance verbetering van ca. 40% en op onze eigen site, die nog niet geoptimaliseerd was, een verbetering van maar liefst 80% in laadtijd.

Naast uitstekende caching geeft Hummingbird ook veel tips en aanwijzingen voor verbetering van de performance van je website. Veel plugins doen een optimalisatie waar je ofwel helemaal geen omkijken naar hebt (en dus een generieke verbetering levert maar niet de beste). Andere plugins bieden zó veel opties dat je niet weet waar je mee bezig bent als website beheerder. Hummingbird doet een optimalisatie waarbij een aantal standaard optimalisaties worden toegepast en daarna kun je zelf, middels een overzichtelijk dashboard, verder gaan verbeteren.

Ook heeft Hummingbird een optie om bepaalde pagina’s en scripts uit te sluiten van caching (heel belangrijk voor bijvoorbeeld online winkels gemaakt met WooCommerce!) en een optie voor het verbinden met sites als CloudFlare or een ander CDN-netwerk. Dit laatste zorgt er voor dat je website optimaal samenwerkt hiermee.

Tot slot: bij veel caching plugins moet, na het wijzigen van een pagina of bericht, de cache worden geleegd en opnieuw opgebouwd. We hebben gemerkt dat dit bij Hummingbird niet nodig is, hoewel er wel een optie is om de cache (handmatig) te legen kun je dit instellen op ‘automatisch’.

DE CACHE LATEN OPBOUWEN

Bij het gebruik van een caching plugin zult u zien dat na verloop van tijd de resultaten nog beter worden. De website wordt steeds sneller (tot een zeker punt uiteraard).

In de whitepaper is bijvoorbeeld te zien dat onze website na implementatie van Hummingbird een laadtijd van 1,3 seconde heeft. Een paar uur later was dit verkort (ondanks dat het later op de dag ‘drukker’ is op internet) naar 1.14 seconden. Dit is het effect van caching: een cache wordt opgebouwd nadat pagina’s bezocht zijn (en niet eerder!). En hoe meer er vervolgens uit de cache kan worden gehaald, hoe sneller de website wordt.

WHITE PAPER

In de Whitepaper beschrijven we hoe we Hummingbird hebben ingezet voor het optimaliseren van de websites en de resultaten die we daardoor geboekt hebben.

Zoals je kunt zien in de Whitepaper hebben we de resultaten gemeten met de tool van Hummingbird zelf maar ook met de testservice van Pingdom, om zo een objectieve, externe, meting te verkrijgen.

De resultaten van de meting van Hummingbird kwamen nagenoeg 1-op-1 overeen met de externe metingen van Pingdom. Vanuit onze ervaringen met diverse, overigens prima, caching tools als WP Fastest Cache, WP Super Cache, W3 Total Cache en Simple Cache concluderen we toch dat Hummingbird niet alleen eenvoudig in gebruik is, maar ook meetbaar de beste resultaten levert.

Download hier de Gratis Whitepaper (PDF)

 

Deel deze pagina via:

Aanpassing tarieven webhosting

Na ruim tien jaar geen aanpassing te hebben gedaan in onze tarieven voor hosting hebben wij besloten onze pakketten te upgraden en de tarieven hierop enigszins aan te passen. Voor bestaande klanten verandert er dit jaar nog niets. De nieuwe tarieven gaan voor bestaande klanten op een later moment (pas) in, voorzover van toepassing.

Tarieven hosting worden aangepast. Voor bestaande klanten pas volgend jaar aanpassing tarieven. Tarieven domeinregistraties blijven ongewijzigd. Compleet hostingpakket voor nog geen 5 euro per maand!

TARIEVEN DOMEINNAMEN ONGEWIJZIGD
De tarieven voor registratie van domeinnamen blijven ongewijzigd. Door de prijsdalingen en concurrentie in de markt van aanbieders, consolidatie bij één registrar e.d. hebben wij de afgelopen jaren scherpe inkoopprijzen voor domeinregistraties kunnen handhaven. Deze prijsvoordelen berekenen wij door naar onze klanten.

TARIEVEN HOSTING
De tarieven voor hosting worden aangepast. De nieuwe tarieven kunt u hier terug vinden. Een compleet hostingpakket kost U, exclusief BTW, nog geen vijf euro per maand.

De afgelopen jaren zijn wij geconfronteerd met stijgende prijzen, investeringen in hardware en software alsmede inhuur van expertise.

De markt is flink in beweging geraakt de afgelopen jaren, er zijn diverse hostingbedrijven verdwenen, en de “race to the bottom” is al lang gestopt. Wij zijn ondanks onze aanpassing in de tarieven echter nog steeds één van de goedkopere aanbieders van webhosting. Met name omdat wij veel additionele diensten gratis aanbieden (bijvoorbeeld SSL certificaten) en voor ondersteuning aan onze klanten vaak helemaal niets in rekening brengen.

In de periode van de ‘financiële crisis’ besloten wij, om onze klanten tegemoet te komen, geen prijsaanpassingen te doen. De financiële crisis is echter al weer ruimschoots voorbij. Dit merken wij ook: ook de tarieven voor onze inkoop gaan omhoog, marges zijn geminimaliseerd. Voor een gezonde bedrijfsvoering is het daarom gewenst de tarieven marktconform aan te passen.

Deel deze pagina via:
Gratis SSL Certificaat AVG geschikt

Twee miljoen websites, maar hoeveel zijn er veilig?

In Nederland zijn er meer dan twee miljoen websites. Er zijn daarnaast (juli 2018) 5,8 miljoen .NL-domeinen geregistreerd volgens de SIDN. Hoeveel van die websites zijn veilig, als in: voldoen aan de voorwaarden welke onder andere de Nederlandse overheid als richtlijn stelt?

Op www.internet.nl kunt u uw website testen.Internet.nl is een initiatief van de Nederlandse Internet Standards Platform.

WAT IS VEILIG?

Een website met een 100% score, zoals ook de onze, is echter niet per definitie veilig. Dat lijkt zo, maar er zijn nog zeker een aantal andere, zéér belangrijke, criteria die deze test niet kan meten.Een 100% score op deze test is dus in sommige gevallen regelrechte schijnzekerheid.

Bijvoorbeeld: is de software (CMS als WordPress of Joomla) wel up-to-date en veilig? Zijn de wachtwoorden wel goed ‘opgeborgen’, of gebruikt de beheerder standaard gebruikersnamen en wachtwoorden?

Natuurlijk zijn wij er trots op dat we in de “Hall of Fame” zijn opgenomen bij internet.nl omdat onze website op de door hen aangelegde criteria 100% scoort. En natuurlijk doen we er alles aan om een zo veilig mogelijke website te bieden.

TIENTALLEN MILJOENEN ONVEILIGE SITES

Er zijn tientallen miljoenen, zoniet véél meer, onveilige websites. Wereldwijd. Websites die je kunnen besmetten met malware. Of websites die je gegevens stelen. Of websites die zo slecht beveiligd zijn dat de hackers “in en uit lopen”. Maar op zijn minst voldoen ze niet eens aan de standaard eisen die je kunt stellen aan een website tegenwoordig: een SSL-verbinding, goede wachtwoordbeveiliging.

Bij internet.nl zijn op dit moment, van de twee miljoen Nederlandse website, zo’n 8.500 websites bekend die 100% scoorden. Een groot aantal sites is natuurlijk niet daar getest. Maar ook veel websites van (grote, bekende) ondernemingen en organisaties voldoen niet aan de eisen. Op dit moment zijn zo’n 140.000 websites getest. Met zo’n 8.500 websites die aan de eisen voldoen betekent dit dat slechts 6% de test haalt. Dit betekent dus automatisch dat 94% van de websites niet aan de standaard criteria voldoet. Bedenk daarbij dat de massa zijn of haar website niet eens test op internet.nl en U begrijpt wat het treurig stemmende eindresultaat is…

MAAK UW WEBSITE VEILIGER!

Wij kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: maak uw website veilig(er). Google Chrome keurt websites zonder SSL verbinding inmiddels al af en markeert ze als “onveilig”. Voorkom dat uw bezoekers en cliënten geen vertrouwen in uw website hebben en neem de minimale beveiligingsmaatregelen. Een (gratis!) SSL certificaat is wel het minste wat U kunt doen. U kunt het certificaat hier bestellen (eenmalige installatiekosten € 15,– ex BTW). Voor meer informatie over de beveiliging die wij kunnen bieden, klik hier.

 

Deel deze pagina via:

WordPress Gutenberg? Begin er (nog) niet aan!

Wanneer WordPress een vernieuwing aankondigt dan heb je daarbij, als gebruiker, mogelijk hoge verwachtingen. Zeker als daarbij de makers ook nog eens zeggen dat het schrijven en maken van posts, vooral met ‘rich content’ daardoor een geheel nieuwe ervaring wordt.

Installatie van Gutenberg kan het ontwerp van je webiste vernielen, de plugin bevat nog veel bugs en is duidelijk niet gereed voor productie. Advies: niet installeren!

Een nieuwe ervaring werd het zeker toen we op een testomgeving Gutenburg installeerden. En, zoals al heel veel mensen hebben ervaren, is Gutenberg absoluut niet klaar voor een live omgeving. Het bevat nog veel bugs. Mensen worden geconfronteerd met “witte pagina’s”, teksten verdwijnen, het werken met Gutenberg Editor lijkt in de verste verte niet op de klassieke WordPress Editor.

Daarnaast is Gutenberg een heel andere ‘editor’ dan we gewend zijn binnen WordPress. Het is niet gericht op het publiceren van teksten (blogs, pagina tekst) maar op typografie en design. Het houdt een beetje het midden tussen een “page builder” en de huidige editor. Gericht op het maken van “blokken” van content. Eén paragraaf tekst wordt in die opzet als een “blok” gezien. Met zijn eigen opmaak. Een volgende paragraaf is wederom een “blok”, evenals een afbeelding e.a. stijl-elementen.

Het werken met Gutenberg is daarom voor beginnende, maar vooral ook voor gevorderde, WordPress gebruikers een veelal frustrerende en ontmoedigende ervaring.

SLECHTE RATING

Niet voor niets krijgt de editor, die nu nog optioneel is, daarom een gemiddeld zéér slechte beoordeling (2,5 sterren uit maximaal 5) en regent het negatieve feedback op de pagina van de ontwikkelaars (klik hier). Meer dan 60% van de mensen geeft de plugin op dit moment (18 augustus 2018) een 1-star rating. Veel gebruikers plaatsen furieuze berichten op het supportforum. Vooral omdat aangekondigd wordt dat Gutenburg tot de WordPress Core zou moeten gaan behoren in WordPress versie 5.0.

ADVIES: NIET INSTALLEREN!

Ons advies is om de editor vooralsnog niet te installeren op een live omgeving. Met name omdat posts en pagina’s die met Gutenberg bewerkt worden (en soms verloren gaan of compleet vernield worden daardoor) niet meer te herstellen zijn. Het de-installeren van de plugin verwijdert namelijk niet de code die de editor gemaakt heeft in de betreffende pagina.

Nogmaals: wij raden iedereen nadrukkelijk aan deze editor vooralsnog niet te installeren. Kies, wanneer u hier om gevraagd wordt in WordPress, voor de optie “Classic Editor“.

MEER INFORMATIE

Meer informatie over het project, zelf reviews plaatsen? Kijk op de projectpagina van Gutenberg.

Deel deze pagina via: