Helpdesk artikelen (FAQ)
< All Topics
Print

Apple iPhone email instellingen

Email instellen op Apple apparatuur geeft soms problemen. Email instellingen voor iPhone, iPad etc zijn verschillend, afhankelijk van de applicatie. Onderstaand enige informatie over het instellen van iPhone email.

Voor ondersteuning hiervoor bij problemen moeten wij U doorverwijzen naar de leverancier van de hardware en software, in dit geval Apple. Ga bijvoorbeeld naar een Apple Store en vraag daar om ondersteuning of zie bijvoorbeeld https://support.apple.com/nl-nl/HT201320.

U kunt ook kijken op de website van DirectAdmin. Let op, in het voorbeeld van DirectAdmin staat:

Host Name: mail.domain.com
User Name: [email protected]

Daar vult u uw eigen domeinnaam voor in uiteraard.

Dit werkt niet altijd, Apple vereist exact dezelfde certificaatgegevens voor een domein. Een “subdomein” als “mail.domain.com” is dan afwijkend ten opzichte van de gegevens in het certificaat onder “domain.com” en kan tot foutmeldingen leiden.

Een alternatieve oplossing is dan onderstaand.

SERVER INKOMENDE MAIL

Host: domain.com (zonder mail of www etc)
Gebruikersnaam: uw emailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord

SERVER UITGAANDE POST

Hostnaam: domain.com (zonder mail of www etc)
Gebruikersnaam: uw emailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord

 

Inhoud